Go to Top

EEN KIJKJE IN DE WONDERE WERELD DIE VIRTUAL REALITY HEET

Virtual Reality. Tot voor kort leek het een futuristisch, ontastbaar concept. Zoiets dat je alleen in science fiction films ziet. Vandaag de dag is VR echter actueler dan ooit. Zoals Mark Zuckerberg medio 2014 al sprak:  “We have a lot to do on mobile, but at this point we feel we’re in a position where we can start focusing on what platforms will come next to enable even more useful, entertaining and personal experiences.”

Well Mark…next is now. Met beeldmateriaal, en dan met name videocontent, als populairste social contenttype is de stap richting VR content een logische. Een video in je Facebook of Instagram timeline bekijk je, maar zo’n 360 graden VR video, die voel je. Van je buik tot je benen en van je handen tot je hoofd. Your Social ziet dan ook steeds meer kansen om VR ook in combinatie met en op social te benutten. En aangezien VR voor een aantal van ons nog een ver-van-m’n-bedshow was, werd het tijd om de proef op de som te nemen. Eerst zien (en voelen!), dan geloven.

KENNISMAKING COOLMINDS

Dinsdag 10 februari jl. stapte Daniel Brinckmann, commercieel directeur bij Coolminds, binnen bij Your Social HQ. Onder zijn arm twee veelbelovende kistjes. Na geïnstalleerd te zijn met koffie en koek opende Daniel de kistjes en kregen we de welbekende Oculus Rifts, VR brillen, in handen. De brillen hebben een breed stereoscopisch gezichtsveld, waarmee de bewegingen van het hoofd goed gemeten kunnen worden en de gebruiker zich ondergedompeld voelt in de virtuele wereld. Die virtuele wereld was voor team Your Social een achtbaan. Onder het genot van de welbekende coaster-geluiden worden we omhoog getakeld in de attractie. Voorzichtig draaien we wat op onze stoel, met de handjes nog aan de tafel geklemd. De echte dare-devils gingen de oefening staand aan. Wat ze ons beloofd hadden was waar: de onderbuik kriebels zoals je die in de Python of Joris en de Draak voelt zijn present. We beleven een 360 graden ervaring, waarbij de blik in de afgrond echt angstaanjagend is. De vrouwen bij Your Social zijn normaal gesproken (content) heroes, maar slaakten nu oprechte angstkreten. Grappig was vooral ook dat je lichaam automatisch meebeweegt of juist tegenstribbelt. Een ontzettend leuke ervaring, die meteen een hoop spreekwoordelijke brainfarts oplevert. Van ideeën voor travel agencies en zorginstellingen, tot biermerken en pretparken: wij zien het al helemaal voor ons.

 

Vooruit: ook nog een video om de gillende vrouwen te illustreren:

VIRTUAL REALITY ALLEEN IETS UIT SCIENCE FICTION FILMS?

Nee, niet meer. VR is hier en nu. In de komende jaren zal een VR bril net zo gewoon worden als een smartphone of tablet. Op social media zien we nu ontzettend veel content voorbij komen; voor- en door (potentiële) fans. Maar de content op bijvoorbeeld Instagram, Pinterest of Facebook is eigenlijk erg plat. Beeld je de talloze mogelijkheden eens in; er worden op onze aardbol al proefritten gemaakt, huizen verkocht en schaatswedstrijden geanalyseerd met VR brillen! Benieuwd hoe virtual reality jouw business en/of product kan verrijken? Your Social denkt graag met je mee! Bel ons op 076-8883050 of stuur een Tweetje @Your_Social!

Bron

Auteur